logo copy
با ما در تماس باشید
031-34220145
0939-90-70-860

 فروش ترانسمیتر اختلاف فشار توسط شرکت باروس صنعت

فروش ترانسمیتر اختلاف فشار : 

شرکت باروس صنعت تامین کننده و وارد کننده انواع ترانسمیتر های اختلاف فشار میباشد . از جمله معتبر ترین برند های موجود در دنیا میتوان به YOKOGAWA  ژاپن   و  ROSRMOUNT  امریکا اشاره نمود . شرکت باروس صنعت با داشتن تجربه کافی در زمینه ترانسمیتر های اختلاف فشار ، قادر به تامین انواع ترانسمیتر ها از این برند ها میباشد . در صورت نیاز به مشاوره برای فروش ترانسمیتر اختلاف فشار لطفا با همکاران ما در تماس باشید . 

فروش ترانسمیتر اختلاف فشار

در ادامه به معرفی عملکرد انواع ترانسمیتر های اختلاف فشار میپردازیم .

ترانسمیتر اختلاف فشار : 

بر اساس نحوه عملکرد مانومترها و با توجه به رابطه زیر، با معلوم بودن مقدار چگالی سیال میتوان ارتفاع داخل مخزن را بدست آورد.

ترانسمیترهای اختلاف فشار بر اساس همین رابطه فیزیک کار میکنند.و با محاسبه اختلاف فشار مخزن ، سگنالی متناسب با ارتفاع سیال را ارسال میکنند.فشاری که در این حالت محاسبه میگردد فشار استاتیک مایعی میباشد که در حالت سکون قرار دارد.لذا به این روش اندازه‌گیری، روش هیدرواستاتیک نیز میگویند.استفاده از این روش بدلیل دقت و فراگیری و قیمت مناسب بسیار فراگیر میباشد.

این روش اندازه گیری در دوحالت مخازن باز و بسته در نظر گرفته میشود .

اندازه گیری ارتفاع مخازن باز  : 

در شرایطی که مخزن تحت تاثیر فشار هوا قرار دارد، سمت فشار بالای تراسنیمتر به پایین مخزن و سمت فشار پایین ترانسمیتر در هوای آزاد رها میگردد. در این حالت ارتفاع سیال که تنها به اختلاف فشار اندازه‌گیری شده توسط ترانسمیتر و چگالی سیال درون مخزن وابسته است از رابطه زیر ابل محاسبه خواهد بود.

Screenshot_20210908-121832_Instrument
اختلاف فشار

اندازه گیری ارتفاع مخازن بسته : 

sدر حالتی که سقف مخزن بسته باشد، گاز و بخارات بالای مخزن به سطح سیال فشار وارد مینماید.باتوجه به اینکه این فشار متغییر ناشی از ارتفاع سیال درون مخزن نیست، لازم است که آن را اندازه‌گیری کنیم تا از فشار پایین مخزن کم شود.به این ترتیب فشار بالای مخزن بوسیله تیوب به قسمت فشار پایین ترانسمیتر و فشار پایین مخزن به قسمت فشار بالای ترانسمیتر متصل میگردد. در شکل زید این موضوع نشان داده شده است.÷

برای استفاده از تیوب  باید به این نکته توجه شود که شرایط دمایی بخار یا گازهای بالای مخزن تغییری نکند و تغییر فازی درآنها رخ ندهد. برای این منظور میتوان از لوله های گرمایی یا سرمایی برای یکسان نگه داشتن شرایط دمایی استفاده نمود.

در شرایطی که بخارات درون مخزن با تغیرات کم دمایی به سرعت تغییر فاز میدهند و به مایع تبدیل میشوند میتوان از تیوب های پرشده با مایع استفاده نمود . البته در اندازه گیری ، اثر فشار این مایع پر شده محاسبه میگردد. بهتر است این مایع پر شده در تیوب از نوع سیال داخل مخزن باشد. در شکل زیر این نوع از اندازه گیری نشان داده شده است.

جهت فروش ترانسمیتر اختلاف فشار با همکاران ما در تماس باشید . 

فروش ترانسمیتر اختلاف فشار
اختلاف فشار
یس : 

در شرایطی که سیال یا بخارات آن خورنده، یا بسیار چسبناک و حاوی ذرات جامد میباشد. علاوه بر مشکل مطرح شده در بالا احتمال گیر کردن تیوب ها و بسته شدن مسیر اندازه گیری فشار نیز وجود دارد.برای این موارد میتوان از ترانسمیتر ها با لوله موئین یا کپیلاری ها استفاده نمود.در کپیلاری‌ها بدلیل وجود دیافراگم‌های جدا کننده، سیال به سنسور اندازه گیری تماس مستقیم نخواهد داشت.از دیگر نکات مثبت استفاده از کپیلاری ها میتوان به این نکته اشاره نمود که بدلیل بسته بودن مسیر تبخیر سیال داخل آن اتفاق نخواهد افتاد.

در سیستم هایی که خلاء میباشند استفاده از لوله های موئین پیشنهاد میگردد . البته هنگام استفاده از این نوع باید به تغییرات دمایی و محل نصب ترانسمیتر توجه خاصی گردد.

در شکل زیر نمونه ای از این نوع را مشاهده مینمایید.

فروش ترانسمیتر اختلاف فشار یوکوگاوا

عوامل موثر در خطای اندازه‌گیری به روش اختلاف فشار : 

1. دما : 

اندازه‌گیری ارتفاع سیال به کمک ترانسمیترهای اختلاف فشاری، شدیدا تحت تأثیر تغییرات دمایی قرار می‌گیرد. ارتفاع مایع درون مخزن مستقیم با فشار آن مرتبط است اما با چگالی آن رابطه معکوسی دارد.  چگالی سیال (گاز یا مایع) نیز رابطه معکوسی با دمای آن سیال دارد.در مخازنی که ورودی و خروجی ها بسته هستند، قاعداتا ارتفاع سیال باید ثابت باشد. اما ارتفاع سیال مستقیم به دما مرتبط بوده و با تغییر آن تغییر می کند. در شکل زیر، مخزنی که هیچگونه ورودی و خروجی ندارد در شرایط دمایی متفاوت نشان داده شده است. مقدار مایع و جرم آن در هر دو مخزن برابرند. اما چگالی سیال به دلیل اختلاف دمای دو مخزن یکی نخواهد بود. در نتیجه ارتفاع سیال درون مخزن دوم و حجمی که اشغال کرده است بیشتر خواهد شد.

اختلاف فشار

در شرایطی که تغییرات دمایی فرایند یا محیط زیاد باشد ، اندازه‌گیری ارتفاع سیال با ترانسمیترهای اختلاف فشار با خطای زیادی همراه خواهد شد.زیرا این تغییرات دما روی تیوب ها ، دیافراگم متصل به ترانسمیتر که بعنوان جدا کننده بکار رفته اند تاثیر گذار خواهد بود.دیافراگم با قطر کوچک نسبت به قطر بزرگ حساسیت بیشتری دارند.استفاده از تیوب های با طول و قطر زیاد باعث اثر بیشتر دما بر حجم سیال میگردد .البته باید توجه داشت که برای پر کردن تیوب یا کپیلاری‌ها باید از سیالاتی با ضریب انبساط حجمی پایین استفاده نمود،تا اثر دما بر تغییر حجم کاهش پیدا کند.

2. چگالی : 

سطح سنج های اختلاف فشاری، تحت تاثیر تغییرات چگالی سیال قرار دارند. لذا از این روش باید در شرایطی که چگالی سیال ثابت و بدون تغییر است، استفاده کرد. یکی از عوامی که باعث تغییر چگالی میشود تغییر دمای سیال است. بدین منظور سطح سنج های اختلاف فشاری عرضه شده اند، که امکان اتصال سنسورهای دما به آنها نیز وجود دارد و تغییرات دما و چگالی در خود ترانسمیتر جبران میشوند.

گاهی به همراه سیال گل و لای و ذرات جامد وجود دارد. با توجه به اینکه اکثر مخازن ذخیره در حالت سکون هستند، این مواد درون مخزن ته نشین میشوند. که این مساله نیز می تواند منجر به افزایش چگالی سیال شود. جهت افزایش دقت اندازه گیری، چگالی سیال به طور پیوسته اندازه گیری میشود. و مقدار واقعی آن در محاسبات ارتفاع سیال دخالت داده می شود.

2. فشار  : 

تغییر فشار فرآیندی نیز می تواند بر اندازه گیری سطح تأثیر گذار باشد. البته با توجه به این موضوع که اکثر مایعات قابلت فشرده سازی ندارند، این تغییرا فشار تاثیر چندانی بر ارتفاع مایع درون مخازن نخواهد داشت. اما تغییر فشار در مخازن تحت فشاری همچون مخازن LNG و LPG که حاوی گازهای فشرده شده می باشند، تأثیرگذار خواهد بود. لذا هنگام اندازه گیری ارتفاع سیال در اینگونه مخازن، باید به این موضوع توجه داشت.

نصب ترانسمیتر اختلاف فشار : 

نصب این سطح سنج ها نیاز به عملیات پیچیده ای ندارد. تنها باید هنگام نصب سنسور محل دقیق ترانسمیر، مشخص گردد. تا مقادیر کمینه و بیشینه فشار به درستی تنظیم شوند. کالیبراسیون ترانسمیر باید با در نظر گرفتن چگالی نسبی سیال درون مخزن و سیالی که درون تیوبهای اندازه گیری را پر کرده است، صورت گیرد. در زمان نصب و راه اندازی سنسور مصرف کننده باید به اطلاعات و مدارکی که از سوی سازنده سنسور ارایه شده است، مراجعه نماید.

1. ترانسمیتر پایین تر از مخزن  : 

ترانسمیر را همیشه باید در ارتفاعی برابر با محل نمونه گیری، پایین مخزن نصب نمود. اما گاهی اوقات به دلیل شرایط بهره برداری، این امر امکان پذیر نیست. به عنوان مثال جهت دسترسی نفرات تعمیرات به ترانسمیر، باید آن را در ارفاع پایین‌تری نصب کرد.در شکل زیر این حالت فشار ستون مایع درون تیوبها، منجر می شود که در زمان خالی بودن مخزن، نیز خروجی ترانسمیر برابر صفر نباشد. یعنی ترانسمیر همیشه یک مقدار اولیه خواهد داشت و ارتفاع اندازه گیری شده از ارتفاع سیال درون مخزن بزرگتر خواهد بود. لذا باید فشار ستون مایع در زمان خالی بودن مخزن محاسبه و از مقدار فشار اندازه گیری شده توسط ترانسمیر کم شود.

 
2. ترانسمیتر بالاتر تر از مخزن  : 
اختلاف فشار

گاهی اوقات ضروری است که، ترانسمیتر اختلاف فشار در محلی بالاتر از نقطه اندازه گیری نصب شود. به عنوان مثال هنگامیکه مخزن زیر خاک است، و یا لازم باشد ترانسمیتر جهت تبادل هوایی در فضای بازتری نصب شود. اینکار به شرطی مجاز است که فشار پشت سنسور که توسط ستون مایع موجود در تیوبها ایجاد می شود، از ۱ اتمسفر بیشتر نشود. در مخازن با سقف بست، ماکزیمم فاصله ای که ترانسمیتر می تواند از محل اندازه گیری پایین مخزن داشت باشد، محدودتر است. در سیستم هایی ک فشار خلاء را انداز گیری می کنند، ترانسمیتر حتما باید در ارتفاعی برابر با محل انداز گیری پایین مخزن و یا پایین تر از آن نصب شود. اینکار باعث میشود که ترانسمیتر همیشه فشار مثبتی را نشان دهد.

 
3. استفاده از تیوب پر شده از مایع  : 

هنگامیکه از تیوبهای پر از مایع استفاد می شود این احتمال وجود دارد که فشار بالای مخزن بیشتر از فشار پایین آن شود .زیرا معمولا ارتفاع تیوبهای پر از مایع مساوی و یا بیشتر از ارتفاع مخزن است. در این شرایط، همانطور ک در رابطه و شکل زیر ملاحظه می نمایید، اختلاف فشار اندازه گیری شده توسط ترانسمیتر مقداری منفی می باشد. لذا باید یک مقدار مثبت اولی برابر با (PgXm) + به ترانسمیتر داده شود تا اختلاف فشار اندازه گیری شده مقداری مثبت شود.

 
فروش ترانسمیتر اختلاف فشار رزمونت
4. سیالات آلوده با ذرات جامد : 

اندازه تیوبهای اندازه گیری کوچک است و در صورتیک آلودگی ای همراه سیال وارد آنها شوند، احتمال مسدود شدن مسیرهای اندازه گیری سنسور وجود دارد. در این شرایط تیوبها را به شكل T به سنسور متصل می کنند. تا چنانچه این ذرات وارد تیوبها شدند در انتهای تیوب جمع شده و مسیر اندازه گیری را مسدود ننمایند. شیرهایی جهت تخلیه این مواد در نظر گرفته می شود ک باید به صورت دوره ای، این مواد تخلیه شوند. این نوع اتصال در شرایطی که احتمال وقوع میعان در تیوبهای اندازه گیری وجود داشت باشد، نیز توصیه میشود.

ام

 
5. یخ زدگی سیالات : 

احتمال یخ زدگی سیالات درون تیوبها نیز وجود دارد که میتوان به کمک لوله های گرمایی یا سیستم های هیت تریسینگ از وقوع آن جلوگیری کرد.

6. تعمیر و نگهداری : 

ترانسمیتر های اختلاف فشار باید بوسیله شیرهای جدا کننده از فرایند جدا شوند. با این کار دیگر در زمان تعمیرات و جداسازی نیاز به تخلیه مخزن یا توقف فرایند نمیباشد . برای این امر میتوان از شیر های چند راهه یا منیفولد ها نیز استفاده نمود.در زیر نمونه ای از این شیر ها نیز نشان داده شده است.

اختلاف فشار

جهت فروش ترانسمیتر اختلاف فشار با همکاران ما در تماس باشید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.