logo copy
با ما در تماس باشید
031-34220145
0939-90-70-860

ترانسمیتر فشار اب

شرکت باروس صنعت وارد کننده و تامین کننده انواع ترانسمیتر فشار اب

ترانسمیتر فشار اب ( توضیحات )  : 

ترانسمیتر فشار اب

ترانسمیتر فشار اب یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزاتی میباشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.ترانسمیترهای فشار آب تجهیزی است که برای اندازه گیری فشار درون لوله ها یا مخازن مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت مستقیم به روی لوله مغازه نصب می شود و با استفاده از سنسورمقدار فشار را اندازه گیری می کند.سپس ترانسمیتر داده های اندازه گیری را به سیگنال های الکتریکی خانا برای تجهیزات کنترلی تبدیل و ارسال میکند. از مهمترین صنایعی که ترانسمیتر فشار آب بسیار پر مصرف میباشد میتوان به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، سیمان، فولاد،تجهیزات مربوط به سیستم های فاضلاب و محیط زیست، صنایع اتمی و … اشاره نمود . بوسیاه ترانسمیتر فشار میتوان به اطلاعات بسیار مفیدی دست پیدا کرد و در زیر چندین نمونه از مهمترین کاربرد های این نوع از ترانسمیتر هارا بیان میکنیم.

  •  اندازه‌گیری اب مخازن 
  • اندازه‌گیری جریان عبوری 
  • سد سازی و مدیریت اب سد ها 
  • فشار مخازن 
  • فشار اب عبوری از لوله 
  • فشار مخازت تحت فشار 
  • فاضلاب و پس اب ها 

ترانسمیتر فشار اب در مخازن 

ترانسمیتر فشار اب

ترانسمیتر فشار مورد استفاده در مخازن برای اندازه‌گیری سطح اب درون مخازن مورد استفاده قرار میگیرد. این ترانسمیترها در ابتدا بوسیله سنسور خود مقدار فشار مورد نظر را اندازه‌گیری میکند و سپس ترانسمیتر این داده فیزیکی را به سیگنال‌های استاندارد قابل فهم برای سیستم های کنترلی تبدیل میکند. ترانسمیتر فشار اب میتواند بصورت تکی یا چنتایی مورد استفاده قرار گیرند. 

ترانسمیتر فشار اب و ویژگی ها  

رنج ترانسمیترهای فشار اب  

مهمترین ویژگی ترانسمیترهای فشار اب مربوط میشود به رنج اندازه گیری ان . اولین گام برای خرید مناسب یک ترانسمیتر دما مربوط میشود به انتخاب رنج مناسب . معمولا واحد اندازه گیری معمول ترانسمیتر فشار اب بر اساس BAR  یا PSI یا KPa میباشد .

سیگنال خروجی ترنسمیتر فشار اب 

سیگنال خروجی اشاره دارد به نوع سیگنال الکتریکی که از ترانسمیترهای فشار اب ارسال میشود . این سیگنال ها میبتوانند بر اساس نوع سیستم های کنترلی متفاوت باشند و بصورت جریان یا ولتاژ باشند . معمول ترین این نوع سیگنال‌های خروجی از ترانسمیتر فشار اب بصورت 4 تا 20 میلی امپر یا 0 تا 10 ولت میباشد .

دقت ترانسمیتر فشار آب 

این مولفه با توجه به محل مورد استفاده ترانسمیتر دارای اهمیت زیادی میباشد.این مورد به دقت خروجی ترانسمیتر ها اشاره دارد.دقت ترانسمیتر ها معمولا بر اساس درصدی از از رنج کلی ترانسمیتر بیان میشوند . 

دما ترانسمیتر فشار آب 

شرایط محیطی در فرایندها بسیار متفاوت مباشد. این شرایط میتواند شامل وجود ذرات معلق، رطوبت و مهمتر از همه دمای محیط باشد . پس توجه به این مورد که ترانسمیتر فشار آب در چه دمایی کارکرد مناسب خود را دارد بسیار اهمیت دارد.  

بطور کلی ترانسمیترهای فشار اب یکی از مهمترین تجهیزات اندازه‌گیری در فرایند ها میباشند.عملکرد صحیح و دقیق ترانسمیتر فشار اب در فرایندها این اطمینان را حاصل میکند که سیستم عملکرد صحیحی داد. 

انواع ترانسمیترهای فشار اب   

برای اندازه گیری فشار اب میتوان از ترانسمیتر های مختلفی استفاده کرد . از معمول ترین و پر کاربرد ترین ترانسمیتر فشار اب میتوان به ترانسمیتر های پیزو ( قلمی ) و خارنی نام برد.در این بین ترانسمیتر های قلمی بهترین و کاربردی ترین نوعی میباشد که میتوان انتخاب نمود.

شرکت باروس صنعت تامین کننده اصلی انواع ترانسمیتر های قلمی در انواع رنج، درجه حفاظت مختلف میباشد . برای مشاوره و استعلام قیمت با همکاران ما در تماس باشید . 

ترانسمیتر فشار اب قلمی

جنس ترانسمیترهای فشار اب 

بطور کلی متریال ترانسمیترهای فشار اب باید بصورتی باشد که در برابر شرایط مختلف مقاومت لازم را داشته باشند. این شرایط میتواند شامل تماس با مواد شیمیایی با خورندگی زیاد، رطوب زیاد و احتمال اکسیداسیون یا قرار گرفتن در برابر دمای بالا و …باشد.معمول ترین و پرکاربرد ترین متریال مورد استفاده در ترانسمیتر فشار اب استنلس استیل، تیتانیوم و سرامیک میباشد که در این بین استنلس استیل کاربرد بیشتری دارد.

نصب ترانسمیتر فشار اب 

شرایط نصب و نوع نصب ترانسمیتر فشار آب اهمیت بسیار زیادی دارد.

کالیراسیون ترانسمیتر فشار آب 

ترانسمیترهای فشار اب نیز مانند دیگر تجهیزات ابزار دقیق نیازمند کالیبراسیون دوره ای میباشند . شرکت باروس صنعت خدمات مربوط به کالیبراسیون مربوط به انواع ترانسمیتر فشار آب را انجام میدهد . 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.