logo copy
با ما در تماس باشید
031-34220145
0939-90-70-860

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA

شرکت باروس صنعت تامین کننده انواع تراسنیمتر های یوکوگاوا

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA ( توضیحات ) : 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA

ترانسمیتر دما چیست ؟

ترانسمیتر دما شامل دو بخش میباشد : بخش اول مربوط به سنسور و بخش دوم مربوط به فرستنده یا ترانسمیتر میباشد. وظیفه اصلی را قسمت سنسورها بر عمده دارند که با تماس مستقیم با فرایند مورد نظر مقدار دما را اندازه‌گیری میکنند. این سنسور ها میتوانند از انواع مختلفی شامل ترموکوپل ها یا RTD  ها باشند . ترانسمیتر وظیفه تبدیل این پارامتر فیزیکی دریافت شده از سنسور را به سیگنال‌های الکتریکی استاندارد قابل فهم برای سیستم های کنترلی دارد. این سیگنال‌های استاندارد شامل سیگنال های میلی‌آمپر یا ولتاژی میباشد . 

ترانسمیتر دما و انواع آنها :

ترانسمیتر های دما بصورت سه مدل تقسیم بندی میشوند. 

 

ترانسمیتر های دما هدمونت : 

این مدل از ترانسمیتر دما درون کله گی ها یا هوزینگ های جدا قرار میگیرند . 

 

ترانسمیتر های دما ریل مونت:

تین مدل از ترانسمیتر ها روی دین ریل ها و بصورت تابلویی نصب میشوند . 

 

ترانسمیتر های دما فیلد مونت : 

این مدل از ترانسمیتر ها بصورت پک کامل شامل ترانسمیتر و هوزینگ و براکت های مخصوص نصب ارائه میشوند.

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA انواع

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA  : 

ترانسمیتر یوکوگاوا  YTA  از جمله پر مصرف ترین و دقیق ترین ترانسمیتر های دما در بازار میباشند . بسته به شرایط فرایند میتوان از کد های مختلف این نوع ترانسمیتر استفاده نمود.هر یک از این مدل ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. ترانسمیتر یوکوگاوا YTA در مدل های اشاره شده در زیر ارائه شده است .

  • YTA110
  • YTA310
  • YTA610
  • YTA710

 در بالا انواع ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA  معرفی شد اما بصورت مختصر باید توضیح داده شود که مدل های YTA110 و YTA310 از جمله مدل های ترانسمیتر دمایی هستند که دارای دقت خوب و تک سنسور هستند ولی مدل YTA320 قابلیت انتصال دو سنسور دما را دارا میباشد . مدل های YTA610  و YTA710 سری های جدید تری از ترانسمیتر های دمای یوکوگاوا با دقت و حساسیت بالاتر میباشند .

ترانسمیتر یوکوگاوا YTA قابلیت اتصال به انواع سنسور ها از قبیل RTD / THERMOCOUPLE / ohm  و … را دارا میباشند . این مدل های همچنین از پروتکل های BRAIN  نیز پشتیبانی میکنند .

 

تفاوت تک سنسور و دو سنسور در ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA  : 

همانطور که اسم تک سنسور مشخص میباشد در ترانسمیتر یوکوگاوا YTA که تک سنسور میباشند قابلیت استفاده از یک سنسور برای اندازه‌گیری را دارند . اما گاهی اوقات نیازمند استفاده از دو سنسور در فرایند میباشیم. از مهمترین مواردی که استفاده از دو سنسور توصیه شده، میتوان به موارد زیر اشاره نمود . 

 

 

موارد حساس و خطرآفرین : 

در محیط هایی که حساسیت اندازه گیری زیاد میباشد و از کار افتادن یک سنسور باعث ایجاد صدمات و خطراتی میشود . استفاده از دو سنسور برای کم کردن ریسک اجباری میباشد .

 

میانگین دما  : 

برای اندازه گیری میانگین دمای دو نقطه از دو سنسور استفاده میشود. 

اختلاف دما : 

برای اندازه گیری اختلاف دمای دو نقطه از دو سنسور استفاده میشود. 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل yta سنسور

مشخصات ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA  : 

1 . محفظه یا هوزینگ (Housing) : 

طراحی منحصر بفرد ترانسمیتر های یوکوگاوا باعث محافظت این دستگاه در مقابل نفوذ گرد و رطوبت (IP) و آسیب رسیدن به سیستم های الکترونیکی آن شده است . لازم به ذکر است که مدل هایی با درجه حفاظت های Ex  نیز موجود میباشد . 

1 . دقت (Accuracy) : 

ترانسمیتر یوکوگاوا YTA با دارابودن از تکنولوژی بروز قابلیت نصب بیش از 20 مدل از انواع سنسور های دمایی را دارد . دقت این نوع از ترانسمیتر های دما 0.05% در پروتکل های HART  و BRAIN میباشد.در پروتکل FOUNATION Fieldbus  این دقت به 0.009% میرسد . 

1 . نمایشگر (LCD) : 

ترانسمیتر یوکوگاوا YTA  قابلیت نمایش اطلاعات مفیدی را بروی دستگاه دارار میباشد . از جمله مهترین اطلاعاتی که میتواند نمایش دهد، در شکل زیر درج شده است . 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA نمایشگر

1 . اتصال و سیم کشی دستگاه (RERMINALS AND SENSOR WIRING) : 

سیستم وایرینگ و اتصال ترانسمیتر یوکوگاوا YTA در مدل های تک سنسور و دوسنسور با یکدیگر متفاوت میباشد که در زیر بصورت شماتیک اتصال دو حالت مشخص گردیده است . 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA ترمینال
ترانسمیتر یوکوگاوا مدل YTA وایرینگ

1 . انتخاب ترانسمیتر دما YTA ( CODING ) :

برای انتخاب یک ترانسمیتر مناسب باید حتما به کاتالوگ مربوطه رجوع کرد . ترانسمیتر ها بر اساس ویژگی های مختلف کد بندی میشوند که باید باتوجه به شرایط موجود و محل استفاده ترانسمیتر کد مورد نظر استخراج گردد . تصویر زیر قسمت مهمی از کد های ترانسمیتر را به نمایش گذاشته است . 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل yta کد کاتالوگ

جدول بالا کد های اصلی مربوط ترانسمیتر دما YTA110  میباشد . وجود این کد ها حتمی میباشد ولی یک سری موارد نیز میتواند بصورت اپشن به ترانسمیتر اضافه گردد . در جدول زیر این نمونه کد ها مشخص شده اند. 

ترانسمیتر یوکوگاوا مدل yta کد آپشن

بعنوان مثال کد زیر نمونه ای از یک ترانسمیتر دمای YTA  میباشد .

YTA110-EA4DN/C2/N4

کد های مربوط به آپشن ها بصورت اسلش درج میگردند.

 

شرکت باروس صنعت تامین کننده و وارد کننده انواع ترانسمیتر های یوکوگاوا میباشد . 

جهت اطلاعات و مشاوره لطفا با ما در تماس باشید. 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.